Krachtig anders leren

Het lukt je kind maar niet de leerstof zich eigen te maken. Kijkend naar je kind begrijp je dit niet, want het is vaak heel slim.

Ook niet na grondige uitleg, extra persoonlijke aandacht en grote inspanningen van kind, ouders en school, lukt het niet. Simpele woorden of sommen krijgt het maar niet onder de knie.

Hoe komt dit? Je kind denkt waarschijnlijk meer in beelden dan in woorden en associeert heel sterk met wat hij of zij waarneemt.

Leer meer
  • Denkt je kind meer in beelden dan in woorden?
  • Lukt het leren onvoldoende na intensieve inspanning thuis en op school?
  • Al kijkend naar je kind begrijp je het niet want hij presenteert zich vaker slim?
  • Simpele woorden of sommen waarvan je denkt ‘dat doe je toch even’ blijven lastig voor je kind? En wordt je kind er ongelukkig van?
  • Staat dit alles het plezierig leren in de weg?

Hoe werkt het?
Na de aanmelding nodig ik je uit voor een kennismakingsgesprek. Je kind is hierbij uiteraard van harte welkom. We bespreken wat jullie wensen en verwachtingen zijn. Als de hulpvraag helder is, stel ik een plan van aanpak voor. En dan gaan we snel beginnen.

Neem contact op
Ik help je met

  • Technieken aanleren om informatie visueel op te slaan
  • Informatie blijvend te kunnen reproduceren
  • Zelf verantwoordelijk worden voor de oplossing
  • Opbouwen van de motivatie
  • Vanuit eigen persoonlijke kracht te leren
  • Plezier krijgen in leren

Tijdens de sessies is het belangrijk dat er een ouder aanwezig is. De begeleidingen vinden ongeveer 1x per drie weken plaats.  In de tussenliggende periode begeleidt de ouder het kind bij het oefenen en eigen maken van de Kernvisiemethode. Ouders maken tijdens de sessie zelf aantekeningen voor een goede ondersteuning thuis.

Ouders

Je kind heeft waarschijnlijk de voorkeur om met de rechterhersenhelft te denken. Kinderen kunnen een rechtsgeoriënteerde leerstijl hebben (de voorkeur om in beelden en gevoelsmatig te denken). Ons onderwijs is linksgeoriënteerd (rationeel en auditief) ingesteld. Twee verschillende systemen, dat kan botsen. De Kernvisie methode gaat er vanuit dat kinderen die bijvoorbeeld dyslectisch zijn een andere leerstijl hebben en dus niet automatiseren op de aangeboden of toch liever gebruikelijke manier.

De Kernvisie methode gaat ervan uit dat kinderen met een rechtsgeoriënteerde denkstijl foute informatie (denk aan woorden, cijfers maar ook gedachtes) uit het hoofd kunnen verwijderen en er goede voor in de plaats te zetten. Juist rechtsgeoriënteerde kinderen hebben het talent om dit op een goede manier uit te voeren.

 

De Kernvisie methode leert kinderen diverse technieken aan om informatie zelf visueel op te slaan en blijvend te kunnen reproduceren. Zij worden zelf verantwoordelijk voor de oplossing, er wordt dus ook veel aandacht besteed aan het opbouwen van de motivatie van het kind.

Het doel van coaching met de Kernvisie methode is om een kind op een natuurlijke manier vanuit de eigen persoonlijke kracht te laten leren. Het resultaat is dat het weer plezier krijgt in leren en sociaal-emotionele problemen verdwijnen, wat natuurlijk een positieve invloed heeft op de motivatie.